.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تقویت انسجام ملی،راهبرد استراتژیک
تقویت انسجام ملی،راهبرد استراتژیک

شمال نیوز /  عقیل امامی * :  تقویت راهبرد انسجام ووحدت ملی برای تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات امسال ضرورت اساسی وراهبردی است که متأسفانه تضعیف آن از سوی برخی فعالان سیاسی و رسانه‌ای هدف گرفته شد.

 

بی گمان آنچه موجب شور وهیجان سیاسی و انتخاباتی در کشور می شود وجود گرایشات و سلیقه های متفاوت در چارچوب قانون اساسی در این عرصه است که می تواند به گرم تر شدن تنور انتخابات و افزایش مشارکت حداکثری مردم و گروههای سیاسی و اجتماعی منجر شود.

 

مع الاسف چندی است در کشور شاهد تشدید اختلافات سیاسی و رقابتهای نامیمون بر سر مسایل فرعی هستیم که در رسانه های ملی، مکتوب و مجازی به اوج رسیده است.

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی بعنوان ناخدای حکیم و بصیر انقلاب همواره و بویژه طی سال های اخیر بر ضرورت لزوم یارگیری جبهه انقلاب، عدم طرد نیروهای خودی و پرهیز از دوقطبی سازی و نیزخط کشی های بلاوجه در بین آحاد جامعه تاکید فرموده و خواستار مشارکت حداکثری مردم در عرصه انتخابات شدند که علی الاصول فرامین راهبردی معظم له باید در دستور کار همه جریانات و فعالان سیاسی فارغ از هرنوع گرایشات فکری و سلیقه ای قرار گیرد. 

 

بی تردید آنچه در این حوزه راهبردی اهمیت فراوان دارد تلاش برای تامین منافع پایدار و تقویت انسجام ملی و امیدافزایی است که تحقق آن در گرو اهتمام همه ارکان کشور و جریانات وگروههای قانونی ورسمی حول مولفه های اثربخش امنیت ملی خواهد بود.

 

از سوی دیگر در شرایط کنونی که منطقه و جهان بواسطه شرارت ها و خودکامگی مظهر استکبار و اذنابش بویژه رژیم کودک کش صهیونیستی آبستن حوادث ناگوار است و حفظ هوشیاری آحاد مردم و مسئولان نقش موثری در تحصیل منافع ملی و پیشبرد سیاست‌های منطقی و هوشمندانه جمهوری اسلامی ایران ایفا می کند، معلوم نیست چرا وبه چه علت برخی از روی بدسلیقگی برتنور اختلافات و چند دستگی در داخل می دمند و از این رو جامعه را به سوی دوقطبی سازی کاذب سوق داده و با رجحان امیال شخصی ، گروهی و جناحی بر منافع ملی در مسیر دست یابی به اهداف آرمانی انقلاب اسلامی سنگ اندازی می کنند. ؟!

 

 روی سخن این قلم عمدتا با برخی تریبونداران و فعالان سیاسی و رسانه‌ای است که بی محابا رویکرد ناصواب برجسته سازی مسائل فرعی و دست چندم و فراموشی اصل محوری یعنی اتحاد وانسجام ملی را در پیش گرفته و برای تخطئه تفکرات مخالفان و گرایشات متنوع و مورد نیاز جامعه پویا و در حال پیشرفت، هر نوع اقدامات مغایر با آموزه‌های دینی و اخلاقی ولو هتک حرمت ها را برای خود مجاز می شمارند در حالیکه هیچ حجت شرعی برای آن ندارند.

 

بهرروی با تاکید مجدد برلزوم تقویت امید و انسجام ملی بعنوان پیش نیاز حماسه آفرینی  پرشور در انتخابات های حساس دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان در ۱۱ اسفند ماه سال جاری، شایسته است رویکرد هم افزایی ملی و تعاملات قانونمند طیف های سیاسی و اجتماعی در کشور حول مولفه های بایسته اخلاقی و قانونی از طریق راهبردهای مبتنی بر قانون و دستورالعمل‌های اجرایی آن با پیشقراولی رسانه ها و فعالان سیاسی و همسویی کنشگران این عرصه در کشور مورد توجه قرار گیرد تا با خلق شگفتی در این رویداد ملی که بازتاب بین المللی آن خیره کننده و در روند پیشرفت کشور تاثیر گذار خواهد بود، منافع پایدار کشوربیش از پیش تحقق یابد.

 

* تحلیلگر مسایل سیاسی و اجتماعی


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.227 seconds.